ورود به پرتال مشتریان
استخدام آموزش و پرورش سال ۹۳

ابراهیم سحرخیز، مشاور کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش  و در پاسخ به این پرسش که «آیا استخدام‌های گذشته باعث عدم جذب نیروهای جدید شده است؟»، اظهار داشت: قطعاً چنین چیزی نیست.

وی افزود: در زمان وزارت علی احمدی ۷۰ هزار نفر بازنشسته پیش از موعد با سنوات ارفاقی شدند که در زمان خودش بی سابقه بود؛ در سالهای گذشته خیلی از استخدام‌ها تبدیل وضعیت بود و قرارداد کار معین و نهضتی‌ها به پیمانی تبدیل شدند.

سحرخیز ادامه داد: عسگری‌آزاد این سالها را که افرادی بازنشسته شدند و جذب شدند را جمع‌بندی کند و اگر تراز منفی نبود به او جایزه می‌دهم.

*در گذشته تراکم دانش‌آموزی ۵۰ نفر بود و امروز ۲۰ نفر است

مشاور کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه گفته می‌شود در گذشته تعداد دانش‌آموزان ۱۸ میلیون نفر بود اکنون ۱۲ میلیون شده است، گفت: آن زمان تراکم کلاس‌های درس ۴۵ تا ۵۰ نفر بود و تهران مدارس سه شیفته داشت اما الان فقط ۱۰ درصد مدارس دو شیفت است و تراکم دانش‌آموزان در کلاس به مرز ۲۰ نفر رسیده است که کیفیت بخشی اینطور است؛ در کلاس‌های با تراکم بالا نمی‌توانیم کیفیت داشته باشیم.

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون ۵۳۰ هزار کلاس درس با تراکم دانش‌آموزی پایین داریم، گفت: در گذشته بسیاری از روستاها مدرسه راهنمایی نداشت اما الان تمام روستاها مدرسه راهنمایی دارند.


کلمات کلیدی:, ,


linkdin googleplus cloob twitter facebook



نظرات مخاطبین
نام :*
رایانامه:
متن نظر:*
تصویر امنیتی:*

 



بستن پنجره