ورود به پرتال مشتریان
از کدام سیم کارت اینترنت ارزان تری می توانید بگیرید؟

با توجه به رشد تكنولوژي تلفن همراه و افزايش كاربردهاي آن و استقبال گسترده مردم از اين تكنولوژي در  ایران، در سال هاي اخير تلفن همراه از دستگاهی صرفا جهت ارسال و دریافت تماس و پیامک به دستگاهی برای دسترسی به اینترنت تبدیل شد.  بسیاری از کاربران تمایل دارند هنگام حرکت، اینترنت همراه داشته باشند و بر این اساس بهترین گزینه برای این افراد استفاده از اینترنت موبایل است چرا که طبق قوانین سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، ارائه کنندگان وایمکس نمی‌توانند به مشتریان خود در هنگام حرکت اینترنت ارائه کنند.

این موضوع باعث ایجاد بازار رقابتي جدی بین اپراتورهای تلفن همراه کشور شد تا با كوشش براي جذب مشتري جديد و از طرفي حفظ مشتريان قبلی سهم خود را در این بازار افزایش دهند.

در شرایطی که در کشورهای منطقه چند سالی از استفاده نسل های 3G و 4G می گذرد، در کشور ما انحصار ارائه این نسل از اینترنت توسط یکی از اپراتورها و عدم توانایی در ارائه این سرویس به مدت سه سال متقاضیان اینترنت پرسرعت را ناامید ساخت اما در ماه های اخیر با اتمام دوره انحصار دو اپراتور دیگر نیز مجاز به ارائه این سرویس شدند.

این در حالی است که به اعتقاد بسیاری از کاربران وضعیت اپراتورهای کشور از لحاظ زیرساخت های ارائه سرویس اینترنت پرسرعت چندان رضایت بخش نیست. مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) نیز در مناظره تلویزیونی تصریح کرد: در نسل 3 تجهیزات داخلی نداریم و مجبور به واردات و پرداخت حق گمرکی بسیار بالایی هستیم بنابراین دولت باید زیرساختها را برای افزایش دانش فنی داخلی تامین کند.

چندی پیش سازمان تنظیم مقررات رادیویی با ابلاغ نرخ جدید، تعرفه اینترنت با هر سرعتی را به یک پنجم کاهش داد. اما با وجود رقابت شدید بین 3 اپراتور در جذب و حفظ مشتریان با ارائه اینترنت و بسته های تشویقی ایرانسل همچنان با نرخ های قبل این سرویس را در اختیار مشترکین خود قرار داده است. یکی دیگر از اقدامات این اپراتور عدم ارسال پیامک اتمام بسته تخفیف ویژه، برای مشترکین می باشد که باعث بروز نارضایتی در بین دارندگان سیم کارت های این اپراتور شده است.

در این خصوص وزیر ارتباطات در خصوص افزایش نجومی قبوض تلفن همراه تاکید کرد: «هیچ اتفاقی برای تعرفه در این 9 ماه گذشته نیفتاده و هیچ اپراتوری حق ندارد تعرفه های خود را افزایش دهد.»

وزیر ارتباطات گفت: « به نظر می رسد مردم نسل سوم موبایل (3G) را فعال کردند و انواع و اقسام برنامه ها روی گوشی های هوشمند وجود دارد که بدون استفاده آگاهانه خود به خود به روزرسانی می‌شود و به همین دلیل رقم هایی برای اینترنت آنها محاسبه خواهد شد.»

واعظی با بیان اینکه تا پیش از این، اینترنت به نرخ GPRS محاسبه می شد، افزود: از آخر این ماه نرخ اینترنت به نیم ریال می رسد. مردم توجه داشته باشند که چنانچه بسته اینترنت بخرند، این رقم حتی تا یک پنجم کاهش پیدا می کند.


1492424996.jpg


کلمات کلیدی:, , , , ,


linkdin googleplus cloob twitter facebook



نظرات مخاطبین
نام :*
رایانامه:
متن نظر:*
تصویر امنیتی:*

 



بستن پنجره